Zprávy z cesty do Ruska 2017

14.5.2017 15:37

Jsme v centru Moskvy, jedeme se busem ubytovat. Všichni šťastně přistáli. Je tu slunce a teplo.
Zdravíme Pueri a Zdena

První den v Rusku 14.5.2017

Ráno to začalo pro některé z nás brzy, už v 8:50 byl sraz na Ruzyňském letišti, aby se všechno stihlo. Chvíli po deváté jsme šli do fronty na odbavení zavazadel, kde jsme strávili asi půl hodiny. Poté následovala krátká kontrola pasů, abychom se dostali do prostoru odletovými halami. Prošli jsme půl kilometrovou chodbu jen abychom se dostali k další kontrole. V 10:40 nás pustili do letadla a v 11:00 jsme odstartovali. Někteří letěli po prvé a tak byly trochu nervózní když přišly první turbulence. Na palubě někteří poslouchali hudbu, jiní si povídali a bylo i pár jedinců, kteří během letu hráli vojenské hry a sestřelovaly nepřátelská letadla. Po přistání na letišti v Moskvě jsme opět čekali na kontrolu pasů. Vyzvedli jsme si kufry a šli k vlaku. Z letiště blíž do centra Moskvy jezdí po půl hodině Aeroexpress. Na nádraží nás vyzvednul autobus a odvezl nás kousek od hostelu. Jsme v pokojích po 6, 10 a 14. Ti co jsou po šesti to mají dobré, protože bydlí v prvním patře. Ale my, co bydlíme po deseti a čtrnácti to zas tak dobré nemáme, protože jsme v pátém patře a výtah je rozbitý. Na pokojích jsme si vybrali postele (dokonce jsme se i dohodli) a vyndali si sborové oblečení, aby se nám nezmuchlalo. Měla nám přijít pizza, ale něco se nepovedlo. Tak jsme zase nastoupili do busu a jeli k cirkusu. Meli jsme ještě čas a tak kdo měl velký hlad mohl jít do Burger Kinga si něco koupit. Cirkusy v Rusku nejsou stany, ale kamenné budovy, které provozují představení celý rok. Posílám pár fotek. Představení bylo opravdu úžasné a dlouhé. Po hodině a půl byla teprve přestávka. Všichni jsme si to tu opravdu užili. Po skončení jsme se seřadili a šli na metro. Mají spoustu linek, kontroly u vstupu a v podzemí mají WiFi. Díky bohu že není dopravní špička v 11 večer, jinak bychom se do metra asi nevešli. Č metru spousta lidí studovala plánek Moskvy. Zjistili jsme, že minimálně 2 trasy metra jedou okolo města jako kruhový objezd a že Moskva má čtyři letiště. Kousek od metra jsme nakoupili pro každého 1,5l vody a šli jsme do hostelu. Tady na každého čekal kousek pizzy a pak šli všichni spát.

Druhý den v Rusku 15.5.2017

Ráno byl trochu zmatek, protože někteří z nás nepochopili, jak je to s časovým posunem. V osm hodin jsme měli snídani a do devíti jsme se měli připravit na odchod do města. V devět jsme zamknuli​ pokoje a vyrazili na metro. Vystoupili jsme kousek od Rudého náměstí a tam už na nás čekal průvodce. Začali jsme u pomníku maršála Zhukova a šli jsme dál na Rudé náměstí. Obešli jsme chrám bohorodičky, nebo jak je spíše znám: chrám sv. Basileje. Potom jsme šli dovnitř. Věže jsou obrovské, zbytek je menší, ale výzdoba je velkolepá. Po skončení prohlídky jsme se přesunuli pomalým tempem do nejstaršího obchodního centra na Rudém náměstí. Vypadalo nádherně, ale všechno bylo ještě dražší, než v pražské pařížské ulici. Prošli jsme ho až na pěší zónu v ulici sv. Mikuláše a tou jsme směřovali na divadelní náměstí (tak se opravdu jmenuje). V největším divadle, co se zde nachází, je několik scén a vejde se sem přes 2000 lidí. Průvodce nás ještě odvedl do dětského obchodního domu, protože na střeše je vyhlídka skoro na celé město. Tady se s námi rozloučil a my měli oběd. Mohli jsme si vybrat ze tří jídel, takže všichni byli spokojení. Po obědě nám Zdena dala na hodinu rozchod po obchodním domu. Většina z nás šla do Hamleys, hračkářství přes 2 patra. Tady byla skluzavka, možnost stavět z Lega, hrát na PlayStationu a mnoho dalšího. Na sraz dorazili všichni včas a tak jsme mohli vyrazit na cestu do pravoslavné školy. Věci jsme si v jedné místnosti odložili, pak nás provedli po škole a chrámu. Po té bylo vzájemné vystoupení, při kterém jsme si vzájemně dávali dárky. Bohužel, spousta z nás dárky zapomněla, tak snad je předáme zítra (16.5.2017).

Třetí den v Rusku 16.5.2017

Ráno jsme vstali, tentokrát už v 7:00. Do 7:30 byl čas, abychom si nachystali věci na odchod. Po snídani jsme si dovalili věci do batohu a šli ven, ale u jiného východu. U Kremlu nám na pokladně kvůli bezpečnosti „zabavily“ batohy. Odpochodovali jsme ke vchodu do muzea, kde nás čekala další prohlídka. V šatně jsme zanechali mikiny, bundy i deštníky a vyrazili na prohlídku. Prostory byly veliké se spoustou vitrín. Všemožné poháry, kalichy i zdobené knihy byly ze zlata. V dalších místnostech byla zbrojnice, výzbroj koní, přehlídka trůnu ruských carů i kočárů, kterými se přepravovali. Chvíli po jedenácté jsme si vyzvedli bundy a pokračovali na Sobornayovo náměstí, kde jsou asi čtyři chrámy vedle sebe. Dva jsme prošli, ale cpali se tam Japonci, tak jsme se šli podívat na největší dělo v Rusku. Udělali jsme pár společných fotek (asi přidáme později) a posunuli se o pár kroků k největšímu zvonu na světě. Zvon ani dělo nikdy nebyly použity. Dělo, protože bylo postaveno pouze jako pomník cara a zvon, protože se rozbil (existuje mnoho teorií jakým způsobem). Odtud jsme odkráčeli do restaurace, kde jsme měli oběd. Byl výborný a vydatný. Po obědě jsme se doploužili do metra. Odjeli jsme do nejstarší ulici města a tady byl rozchod. Rozešli jsme se do všech možných i nemožných obchodů, hlavně do suvenýrů. Co si kdo koupil vám buď napíše sám, nebo je to překvapení. Popojeli jsme do knihovny, kde jsme měli koncert. Nebyla to úplná katastrofa, ale že by to bylo dokonalý se říct nedá. Odjeli jsme na hostel. Opět jsme měli čas na hygienu i večeři.

Čtvrtý den v Rusku 17.5.2017

Ráno jsme vstali opět v sedm hodin. Byla snídaně a čas na sbalení věcí či na hygienu. Opět jsme chvíli po půl deváté vyrazili na metro. Jeli jsme do moskevské zoo. V Moskvě je zajímavostí, že zoo je v centru města, to znamená, že se nemůže rozrůstat. Zvířata byla nádherná a my všichni udělali asi sto fotek. Přesunuli jsme se na oběd do restaurace. Byl to stejný podnik na jiném místě a s trochu jiným jídlem. Po jídle jsme se přemístili do Tretyakovské galerie. Prohlídka se zdála zdlouhavá a pro někoho i trochu nudná. Už jsme měli trochu dost toho věčného chození po městě a bolelo nás nohy. Zjistili jsme tu, že někdo zapomněl v restauraci batoh a někdo nemohl najít čepici. Zdena s námi šla pomalu na metro a dotyčný šel s naší překladatelkou Marinou zpět do restaurace pro batoh. Tak jsme cestovali do hudební školy, když si jeden lojza uvědomil, že ztratil peněženku a mobil. Dojeli jsme na stanici, kde jsme vystoupili. Pochodovali jsme asi půl kilometru, než jsme do školy dorazili. Převlékli jsme se a šli na pódium. Nástup byl trochu zmatený, ale koncert se povedl. Na pódiu jsme se vystřídali s druhým sborem. Zpívali pěkně, možná i lépe než my. Nakonec jsme si zazpívali dohromady Ruské písně. Potom nás pohostili večeří. Sbalili jsme si věci a vyrazili na metro. Sborové oblečení nám vzali autem k hostelu. V hostelu jsme si vyzvedli oblečení, dali ještě malou večeři a sbalili všechny věci do kufru a šli spát.

Pátý den v Rusku 18.5.2017

Ráno nebylo úplně příjemné, neboť jsme museli vstávat už ve tři čtvrtě na šest a v půl sedmé jsme vyjížděli. Snídani jsme měli až v autobusu. Na první zastávce jsme byli v jedenáct. Bylo to nádherné místo a nikomu by nevadilo kdybychom tam zůstali. Byl tam rybník, kde se rybaří, farma s kozami a ovcí, králíky i poníky. Celé jsme si to tam prošli. Bylo nádherně a tak jsme využili možnosti být venku. Došli jsme k Volze, kde jsme měli jet lodí. Čekalo nás ​tady překvapení, byly tu šlapací autíčka. Rozdělili jsme se na půlku. Jedna šla na loď, druhá část jezdila na autíčkách a pak jsme se vyměnili. Pak jsme udělali pár kroků do minimuzea o postavení tohoto „komplexu“ Všichni si to tu užili. Cestou k autobusu Marina volala do Tretyakovské galerie a věřte nebo ne, ale ztracený mobil i s peněženkou tam našli. Měli by nám ho předat na letišti. Někdo trefně poznamenal: „Anděl strážný nad námi stále lítá, ale už je unavený, tak si dejte bacha“. Autobusem jsme do​jeli až na místo ubytování, přibližně ve 13:20. Vybalili jsme si sborové oblečení a šli jsme na oběd. Byl výborný a my vyrazili na společnou zkoušku. Na jevišti bylo narváno, a organizace byla špatná. Někteří ji popsali jako „organizace level Libor“. Po společné zkoušce následovala zkouška jednotlivých sborů, krátká pauza a pak samozřejmě i vystoupení. Koncert se nám povedl a nakonec vše dobře dopadlo. Co se týče společných písní, tak jsme byli ještě natlačenější než při společné zkoušce, protože si kluci z Petěrburgu stoupli na naše místo. Odjeli jsme busem zpět k hostelu na večeři. Z restaurace jsme se přesunuli do hostelu, vykonali hygienu a šli spát.

Šestý den v Rusku 19.5.2017

Vstávání opět nebylo příliš příjemné, přestože bylo venku nádherně. Půl sedmá ráno je pro někoho prostě brzy. V 7:15 jsme se spočítali a vyrazili na snídani, při které jsme se dozvěděli, že řeka na které jsme byli není Volha, ale pouze přítok Volhy. Po snídani jsme sedli do busu a dojeli na místo srazu. Tam jsme museli asi půl hodiny čekat, protože nemůže jet autobus plný dětí bez policejního doprovodu, takže jsme vytvořili kolonu několika autobusů a jeli jsme asi 80 km do Tveru. Když jsme dorazili, odložili jsme si věci, došli na záchod a odpochodovali jsme na pódium kvůli zkoušce. Bylo to stresující, poněvadž Denisa si někde zapomněla klavírní noty a my​ museli dělat věci akapela. Naštěstí se zjistilo, že Denise ty noty vypadly jen v autobusu, takže se nemuselo jet do hostelu a mohli jsme dělat věci dle původního programu. Ve společné šatně jsme se převlékli do koncertního oblečení a přesunuli jsme se do sálu. Některé sbory tam měl své vystoupení. My šli na řadu jako poslední a podle potlesku publika jsme byli nejlepší. A až na Koledu se nám to povedlo. V šatně jsme se převlékli a pak nasedli do busu. Jeli jsme do nějakého gymnázia na oběd. Asi ve čtvrt na tři jsme opět nasedli do busu a jeli do Tverské opery. Šli jsme rovnou na pódium na zkoušku. Zvukař zřejmě zjišťoval, co všechno jeho přístroje umí, protože nazvučení bylo strašné. Po zkoušce jsme měli jít do busu a jet do pěší zóny, ale řidič u autobusu nebyl. Tak nás Zdena odvedla do parku přes ulici. Tady nám dala hodinový rozchod. Mohli jsme chodit po stáncích, které tu byli i do nedalekých potravin. V půl páté jsme se sešli v místě srazu. Pak jsme odpochodovali zpět do opery na společnou zkoušku, která měla být v pět hodin. Jenže organizace byla příšerná a nikdo se nás ani nesnažil informovat, že se posunula asi na půl páté, takže nám v cca 16:40 volali, že máme být na pódiu a kde jsme. Tak jsme došli k pódiu a zpívali jsme ze zákulisí, protože na pódium jsme se nevešli. Po této zkoušce jsme se odebrali do šatny a převlékli se do sborového oblečení. Šli jsme na řadu jako druzí. Povedlo se nám to a my šli opět do šatny. Museli jsme dlouho čekat než všichni odzpívali své skladby. Potom jsme šli na pódium společně se všemi udělat závěr koncertu společnými písněmi. Dokonce jsme se začali přátelit s jedním sborem. Potom jsme se museli převléct a jít opět do busu. Hned vedle nás stal další autobus a mezi námi začala za pomoci mobilů konverzace v angličtině. Potom autobusy vytvořili kolonu a jelo se zpátky. K hostelu jsme dorazili ve čtvrt na dvanáct. Vykonali jsme hygienu a šli spát​.

Sedmý den v Rusku 20.5.2017

Ráno jsme se vzbudili v 7:15. Nachystali jsme si batohy a šli jsme na snídani. Po snídani jsme nastoupili do busu a jeli jsme do Konakova. Byla zkouška a pak i koncert. Účinkovali jsme my, sbor z Petrohradu, Maďarska a z Litvy. Při hlasování jsme se téměř jednoznačně shodli, že nejlepší byla Litva. Pak jsme na oběd do restaurace u našeho hostelu. Měli jsme tu půl hodiny rozchod. Byl tam boxovací pytel u kterého se vytvořil hlouček, který neustále boxoval. Potom jsme jeli opět busem do Konakova na místo, kde jsme měli první koncert festivalu. Měli jsme v šatně chvíli volno, pak jsme šli na zkoušku. Po té jsme opět měli volno, při kterém jsme se převlékli do koncertního oblečení. Organizátoři nás pozvali ven na začátek konce tohoto festivalu. Někteří jsme vyfasovali balónky. Pak byly dlouhé proslovy a nakonec jsme balónky vypustili do nebe. Pak jsme šli zpět do šatny, protože jsme šli na řadu jako osmí. Povedlo se nám to a tak jsme se šli do šatny převléct. Sedli jsme do busu a jeli jsme na večeři. Po večeři jsme museli jít zpět do busu, protože po nás zůstal velký nepořádek. Zabalili jsme si věci, vykonali potřebnou hygienu a šli jsme spát.